28 Temmuz 2009

kitaplar...

Ben bir çocuk kitabı kurdu oldum iyice. İllüstrasyonlar, hikayeler, yaklaşım, anlayış çok etkiliyor beni. Kızımın, tek hikayeden ibaret, basit ve az karakterli, bol resimli kitaplar dönemi geçiyor gibi. Daha doğrusu ben artık onlarla tatmin olmadığını farkedip bir hamle yaptım.
Clarice Bean Başı Dertte , Charlie ve Lola serisi ile tanıştığımız çizgilerle tavladı beni. Kitapların da seri olmasını seviyoruz. Biri bitince diğerinin sırada olduğunu bilmek, karakterlerle vedalaşmak zorunda kalmamak için seriler birebir :-) Ama kitaptaki onlarca karakter ve yabancı isimler konsantrasyonu öyle bir dağıtıyor ki, esprili dilin ve baş karakterimiz Clarice'in başından geçenlerin tadına varmak zorlaşıyor. Biz bunu daha ileri bir tarihre okumak için kitaplığımıza kaldırdık. Aferin Gizli Yediler ile başka bir seriye başladık. Gerçi serinin ilk kitabı değilmiş bu, ama yine de karakterle tanıştık ve kızım maceraları okumanın izlemeden daha da keyifli olabileceğine dair fikir edinmiş oldu.
Yolculuğumuza Şamatalı Köyün Çocukları 1. Kitap ile devam ettik. Daha kapaktaki resmi görür görmez bu çocukların Uzun Çorap Pippi ile akraba olduklarını anladım. Astrid Lindgren ismi o zaman birşey ifade etmeye başladı. Hayali bir köyde yaşayan 6 çocuğun başlarından geçenlerin bu kadar duru bir dille anlatılması kadar kitaptaki az ama öz resimler de etkiledi bizi. Serinin diğer kitaplarını edinmek için Şamatalı Köyün Çocukları Seti 'ni sipariş ettik. Orada da karşımıza başka sürprizler çıktı. Elmasın Gizemi Lasse ve Maja Dedektif Bürosu tam kızımın dişine göreydi. Okumaya başlayalı neredeyse 1 yıl oluyor ama ilk defa kendi başına okumanın tadına bu kitapla varmaya başladı diyebilirim. Sırada setteki diğer kitaplar var. İthaki Yayınları'nın çocuk kitaplarına gösterdiği özen ise beni ayrıca keyiflendirdi. Kapak tasarımları da, ciltli basım da harika. Bu arada İsveç (çocuk) edebiyatının böylesine duru bir dile sahip olduğunu keşfetmek beni başka arayışlara da yönlendirdi. Takipteyim anlayacağınız. Okuma serüvenimize, kuzunun bir çizgi filmde adını duyup peşine düştüğü bir başka kitapla, bir klasikle devam ettik. Oliver Twist , karakterlerin çokluğu ile ilk başlarda bizi biraz zorladıysa da bıkmadan usanmadan kimin kim olduğunu yeniden yeniden sorarak ve anlatarak kuzunun hikayeden kopmamasını ve hatta keyif almasını sağlayabildik.
Bu arada bezden yeni kurtulan yiğenime, konuyla(!) ilgili birşeyler ararken bulduğum şu harika kitabı da not etmeliyim. Kafasına Edeni Bulmaya Çalışan Küçük Köstebeğin Hikayesi Böyle bir konu bu kadar esprili ve sevimli anlatılabilir. Her çocuklu eve lazım bence :-)
Bu arayışta kızımın sepetine de müthiş bir hedefi vuran kitap düştü ki bu da sanırım çocuklu evlerin olmazsa olmazı olmalıdır. Ev Canavarları

1 yorum:

Yıldıray Karakiya dedi ki...

Merhaba,
"Kafasına Edeni bulmaya Çalışan Küçük Köstebeğin Hikayesi" hakkında araştırma yaparken bu yazınıza denk geldim. verdiğiniz listeye bakınca bazı kitapları bizim de blogumuzda tanıttığımızı gördüm
Clarice bean: http://www.birdolapkitap.com/2010/03/17/nedir-bu-kiz-cocugunun-alametifarikasi/
Ev Canavarları Aile Rehberi: http://www.birdolapkitap.com/2010/05/28/ev-canavarlari-aile-rehberi/
Yakında "Kafasına Edeni Bulmaya Çalışan Küçük Köstebeğin Hikayesi" hakkındaki yazımız da yayınlanacak. Okursanız seviniriz...